CINEMA 4D R14, nové funkce (01) – rozhraní a workflow

16.8.2012· Autor: Pavel Zoch, Ph.D.· Počet komentářů: 3

Po vydání CINEMY 4D R14 bylo jisté mnoho uživatelů dost překvapeno. Změny v jistých oblastech zásadní, ale to co se toužebně očekávalo, to bylo vyslyšené jen z části. Přesto je R14 aspirantem na jednu z nejlepších verzí které kdy Maxon připravil. Dnešní videa jsou první z celé řady demonstrací popisujících novinky této verze. A to novinky patřící do oblasti uživatelského workflow a rozhraní.

CINEMA 4D R14 je do značné míry velmi zajímavá a překvapivá. Má stále ještě SDK R12, přesto, pokud se podíváme ob jednu verzi právě na R12, jsou změny opravdu dramatické. V R13 to byl hlavně vynikající systém fyzikální kamery a s ním spojeného enginu. Další novinky byly jen doplňky tohoto setu, jakkoliv významné a v mnoha ohledech nepřehlédnutelné...

Jenže, s C4D R14 je tomu přeci jen jinak. Množství novinek je opět velké, jenže nejde ani o absolutní počet, jako spíše o to, jak moc zásadní jsou a do jakých oblastí jdou. Protože, i této verzi rendering značně dospěl, navíc máme k dispozici výborný skulpting, novinkou je nové přichytávání a vodítka, nový systém pracovních rovin, aerodynamiku u kolizí a mnoho dalšího. Ne vše je samozřejmě k dispozici pro všechny balíčky, začneme tedy od počátku. Od pracovního prostředí, toku a správců...

Video první, obsah

  • Úvod do CINEMY 4D R14 a základní výčet zásadních novinek
  • Možnost ukládat další nastavení CINEMY 4D do knihoven (přechody, křivky, nastavení projektu)
  • Změna umístění nastavení krokování a přichytávání, identifikace výběr objektů, kdy již není nadále používán systém ohraničujících krychlí, ale přímých obrysů
  • Změna ve výběru objektů prostým tažením
  • Zabarvení objektu Osy podle potřeby
  • Zabarvení světla podle nastavení jeho barvy
  • Otáčení 2D pohledů

Video druhé, obsah

  • Délka zobrazené cesty animace je upravena podle délky náhledu animace
  • Nástroj Rychlý příkaz, kterým se ze vyvolat jakýkoliv příkaz a objekt z jednoho zadávacího pole
  • Systém diáře pro kontinuální správu projektu a přenos informací mezi pracovníky
  • Plynulý přechod mezi jednotlivými kamerami
  • Přepracovaný vizuál editoru XPresso
  • Nový typ propojení uzlů XPresso
  • Zobrazení aktivní vazby na parametrech vybraného objektu
  • Náhled propočtu
  • Vazba mezi viditelností objektu a zobrazení parametru HUD objektu

Video třetí, obsah

  • Analýza rychlosti zobrazení v OpenGL CINEMA 4D R13 kontra CINEMA 4D R14
  • Zobrazení měkkého stínku v OpenGL
  • Prohlížeč obsahu - seznam naposledy otevřených
  • Prohlížeč obsahu - filr Křivky
  • prohlížeč obsahu - možnost sloučit načtené obrazy do stereoskopického obrazu

Prozatím stačí. Vím, nezačal jsem zrovna ostrými, ale i tak jsou některé novinky a funkce dost zajímavé. Počínaje možností otočit 2D pohled až po změny v Prohlížeči obrázků.

Pavel Zoch, Ph.D. Úplnej a naprostej .....

E-mail: pzdm(zavinac)digitalmedia.cz | Web: www.3dsoftware.cz | ICQ: 248707187 |

Motto: "Co ve věčnosti leží, mrtvé není, v záhadě věků i smrt se ve smrt změní." (H.P.L.)

Komentáře k článku  
:-( eI_mino | 17.8.2012 13:57
Nefunguju videa georgo25 | 21.8.2012 18:47
videa pzdm | 22.8.2012 15:57

Přihlášení uživatele