CINEMA 4D R16 ohlášena - highlights

6.8.2014· Autor: Pavel Zoch, Ph.D.· Počet komentářů: 3

Hlavní událost CG světa se nezadržitelně blíží a v jejím předvečeru byla ohlášena i nová verze CINEMY 4D R16. Verze v mnoha ohledech zásadní, protože některé novinky mění dlouho zažité technologie a možnosti. Příkladem mohou být zcela přepracované materiály, motion tracking, polygonové pero či zdokonalená symetrie v modelování a mnoho dalšího!

Dnešní článek není recenzí, měl by vám jen nastínit témata, kterých se budeme v článcích příštích dotýkat. Seznam novinek CINEMY 4D R6 je totiž tradičně dlouhý. Ne možná tak jako v letech minulých, kvalitou a robustností však nechává CINEMA 4D R16 pochyb, že se jedná o release významný. Uvedený výčet není kompletní, jedná se spíše ov jistém smyslu demonstrativní položky jednotlivých oblastí:

skates

helmet

 

Modeling:

  • Polygonové pero/Polypen. Vynikající a neuvěřitelným způsobem adaptivní modelovací nástroj mnoha režimů a funkcí. Skvěle pracuje s presetem House Builder, kterým lze navrhnout interiér v někollika minutách.
  • Deformátor Zaoblení/Bevel
  • Přepracované deformátory, mnoho deformátorů nyní podporuje úbytky, což dává jejich užití další prostor
  • Vrátili se možnosti Tweakování, přibyl rychlý režim solo, vlastnost Interakce, Poznámka a mnoho dalšího
  • Křivka Ozubené kolo dostala až nepatřičné spektrum strojařského nastavení
  • Objekt symetrie umí udržet rovinu symetrie, může automaticky převracet pracovní oblasti (podle pohledu) a další.
  • Symetrický výběr polygonů (patří do toolsetu sculptingu, ale týká se klasického modelování)

 

coffee

 

Co nového v Maxon Cinema 4D krátká videa jako ochutnávka:

Motion tracker:

  • CINEMA 4D nám nyní nabízí komplexní systém pro Motion tracking, tedy zpracování videa, vytvoření trackovacích bodů a interpretace pohybu a nastavení kamery. Podporuje také tvorbu základních proxy objektů.

Materiály:

  • komplexně byly přepracované materiály, konkrétně reflexe
  • v rámci nových reflexí byla změněna struktura materiálů
  • CINEMA 4D nyní umí vrstvit mnoho reflexí na sebe
  • každá vrstva má obrovské množství parametrů, vyšší než VrayforC4D včetně podpory nk dat!
  • CINEMA 4D nyní nabízí až 11 iluminačních modelů (per vrstva)
  • Podporovány jsou ve vrstvách masky, mapy intenzit (každý parametr), i parametr drsnosti lze kontrolovat maskou
  • Lze definovat výstupní barvu vrstvy
  • Přepracovány byly režimy náhledů odrazů (společné odlesk/odraz), anizotropie a dalších efektů
  • Odlesk a Odrazivost jsou sloučeny do jednoho kanálu, u každé vrstvy se jejich intenzita definuje samostatně, intenzta vrstev se kontroluje globálně
  • jednotlivé vrstvy lze renderovat do samostatných passů

 

Sculpting:

  • většina nástrojů může použít materiál jako razítko a nebo šablonu
  • štětec může v rámci pohledu sledovat křivku, lze tedy po křivce nanášet
  • rychlejší vykreslení čar
  • nové režimy editace (pracovní plocha, konkrétní osa a další)
  • Sculpting umožňuje odsegmentování objektu na elementární úroveň, vyšší úrovně jsou zapečené do vlastnosti sculptování

 

UV editace:

  • přibyl nástroj pro interativní rozmapování „Sweep" objektů s možností vyrování map podle zadání. Vynikající nástroj pro vyrování UV.

 

Team render a rendering:

  • nové html rozhraní pro komplexnější správu úloh a jejich řízení
  • BiRender umožňuje současně renderovat jak SaT tak Hair
  • Podstatné zrychlení SaT a Hair pomocí BiRenderu
  • Díky rychlosti BiRenderu vynechána volba Fill Hair (výplňové vlasy)

Knihovny:

  • nové high poly objekty v mnoha částech knihovny
  • vynikající „HouseBuilder" rig od Nitromana
  • perfektní „zabalovací" rig obalů také od Nitromana
  • setupy pro okna, schodiště a další (ode mne, pravda)
  • nové pěkné mateirály od AugenPulver a dalších studií

Pokud mohu, pak odkaz na má soukromá videa na Content Browser stuff, který jsem připravil:

Samozřejmě ale, že se nad novinkami potkáme podstatně podrobněji!

 

 

 

Pavel Zoch, Ph.D. Úplnej a naprostej .....

E-mail: pzdm(zavinac)digitalmedia.cz | Web: www.3dsoftware.cz | ICQ: 248707187 |

Motto: "Co ve věčnosti leží, mrtvé není, v záhadě věků i smrt se ve smrt změní." (H.P.L.)

Komentáře k článku  
Rigy Toch | 6.8.2014 14:31
... bezo | 6.8.2014 15:42
vis a mg pzdm | 6.8.2014 17:21

Přihlášení uživatele