OpenCL rising

26.9.2014· Autor: Pavel Zoch, Ph.D.· Přidat komentář

A vypůjčím si název od oblíbeného filmu, jen jej upravím. Poslední dobou se ohlašují nové a nové implementace renderovacích enginů na OpenCL, tedy předkládám odkazy na čtyři poslední. Arnold, Indigo, Thea Presto a pozor, Octane. Vlastně nikoliv Octane, ale Brigade. Více v odkazech.

Arnold render

Arnold je trochu z jiného soudku. Jedná se o high-end produkční engine do studií, ale i ten byl na Siggraphu prezentován společností AMD jako příklad implementace OpenCL a využití GPU pro výpočet 3D dat. Arnold je pravděpodobně zatím mimo naše finanční možnosti (zatím je nutné zakoupit alespoň 5 licencí, možná se ale politika změní), přesto je jeho implementace OpenCL dosti podstatná, protože splečnost SolidAngle je leader ve vývoji těchto high end řešení a lze tak částečně předpokládat, že může způsobit dominový efekt i u dalších hráčů.

Info, no nikoliv info, jen zprávička z twitteru: https://twitter.com/AMDFirePro/status/495315573149298688

Indigo render

Indigo v této chvíli na grafické kartě akceleruje jen část svých výpočtů, ale připravuje se také plně GPU verze. A opět, s plnou podporou OpenCL. Vše je zatím v pracovní fázi, ale info již prosakuje... Jsem velmi, velmi zvědav co přinese blízká budoucnost.

http://www.indigorenderer.com/blogs/lycium

Thea Presto

Informace o Prestu po OpenCL je velmi nové, vlastně oficiálně byla tato informace uvolněna 26.9. V mailingové zpávě je pezentována právě verze pro OpenCL a to je vynikající, vzhledem k fantastické flexibilitě, kteou Thea nabízí. Tím totiž skutečně pojme celou škálu myslitelných technologií vyjma pure unbias na GPU (Presto je QMC případně AO engine).

http://www.thearender.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=15516

Brigade

Octane pro OpenCL. Na foru Octanu jej určitě nehledejte, ale jinak ano. Letošní Siggraph mimo jiného nabídl prezentaci AMD enginu Brigade vlastněného společností Otoy, a Otoy vlastní i Octane... Proslýchá se, že budou k dispozici i různé bridge pro aplikace. Vlastně již jsou, protože bridge Octane má být kompatibilní s bridge Brigade!

http://brigade3.com/

Ukázka https://www.youtube.com/watch?v=abqAanC2NZs

Je to zajímavě rozehrané, navíc NVidia samozřejmě nespí a těžit z toho mohou jen uživatelé.

Pavel Zoch, Ph.D. Úplnej a naprostej .....

E-mail: pzdm(zavinac)digitalmedia.cz | Web: www.3dsoftware.cz | ICQ: 248707187 |

Motto: "Co ve věčnosti leží, mrtvé není, v záhadě věků i smrt se ve smrt změní." (H.P.L.)

Komentáře k článku  

Přihlášení uživatele