Modelování charakteru – vyhlášení výsledků

1.11.2007· Autor: Pavel Zoch, Ph.D.· Počet komentářů: 5

Tak nám proběhla další soutěž o poměrně zajímavé ceny, a jaký že je výsledek? Neslavný, bohužel, ale uzavřít to musíme a přeci jen asi uděláme někomu radost, i když to nebude tak velká radost, jak by si asi přál…

Začneme tím, co jsem psal ve zprávě která soutěž vyhlašovala. Dovolte mi citovat:

Závěrečný termín: 8.10.2008, tedy přesně měsíc před CINEMA 4D days.

Podmínka: opět, jako tradičně, máme podmínku na množství a to 10 účastníků.

Jak asi víte, ani jedno nebyla pravda. Soutěž jsme protáhli, protože se skutečně objevilo pár jedinců, kteří se skutečně chtěli zúčastnit a nestihli by původní termín. Co je však skutečně tristní je, že nakonec se nesešel požadovaný počet účastníků a tím pádem by bylo asi oprávněné celou soutěž zrušit pro nezájem účastníků.

Jakkoliv si vážím všech těch pěti Mohykánů, kteří se nakonec zúčastnili, musím si postesknout, že tomu ne tak zcela rozumíme. Řešili jsme ten samý problém i na sousedícím serveru flash.cz, jakkoliv jsou uživatelé proklamativně hladoví po soutěžích, tak v případě jejího vyhlášení zájem upadá a výsledek je pak skutečně neveselý. Pokud víte čím že to vlastně je, tak nám to napište, zkusíme se poučit do příště.

A co tedy s touto neslavně dopadnuvší soutěží? Těžko říci, ale asi nemá smysl svolávat porotu a honit se za výsledkem. Zřejmě to zcela subjektivně vyhlásíme sami. Ale abychom skutečně ukázali dobrou vůli, nezahodíme snahu našich soutěžících, protože příspěvky které nám poslali nejsou vůbec špatné. Takže každý jeden z nich, který se dostaví na CINEMA 4D Days 8-9.11.2007 bude odměněn drobným dárečkem ve formě předmětů s logem Maxonu. Stačí se u mne přihlásit :-).

A neformální vítěz? Čistě subjektivně? Asi bychom za vítěze a uzurpátory stupínků nejvyšších mohli označit tři z účastníků, Jana Kocurka (a doufám ,že to už je správně), Jana Macha a nakonec Waraga. Kdo si odnese palmu vítězství je otázkou. Všem bychom asi mohli sem tam něco vytknout, ale celkově jsou jejich dílka docela povedená. Nejsem asi ten nejlepší na kritiku modelování charakterů, ale stejně se o drobné poznámky pokusím, snad mi to odpustíte (ostatně pořád se sám učím). Abych také podpořil svá slova, uvedu také obrázky polygonové sítě, protože ostatně to byl cílový objekt naší soutěže.

Jan Kocurek

Co se mi velmi líbí na tomto modelu je čistota a přesvědčivost v „masce“ hlavy. Ono je prostě pravdou, že při modelování obličeje bychom se měli pokoušet smyčkami polygonů dodržet linie svalů a konstrukce lebky. A to přesně tento model dělá, ku prospěchu věci. Konstrukce lící, přední části brady a úst je velmi dobrá a přesvědčivý je i tvar. Už ne tak nadšený jsem z oblasti nosu, který mi přijde zespodu poněkud plochý a vnější část nosních dírek mi nepřijde přesná. Oči jsou vtipně „obešlé“, ostatně tohle jsem udělal také :-).

3

Co se mi opět zdá jako dobré je obkroužení lebky a čelo, trochu horší je linie spodní čelisti a prostoru spodní části brady a náběhu na krk. Faktem je, že ty krční úpony (a nevím jestli to je správný název) jdou od uší směrem ke koncům klíčních kostí pod krkem. A v tomto smyslu není struktura modelu na tomto místě příliš vhodná.

Poněkud na rozpacích jsem z ucha, jehož zadní část není sama o sobě špatná, ale je trochu podivné napojení a výškový přesah kořene ucha a prostor hned po začátku ucha u konce spodní čelisti.

01

02

Celkově se mi model docela líbí a to zejména jeho „dětský“ výraz a jednoduchost tvarů, které jsou přes svou jednoduchost přesvědčivé.

Jan Mach

I Honza Mach poslal model docela pěkný, musím přiznat. Co je na tomto modelu asi nejvýznamnější je, že autor připravil i stylizované vlasy. Využil pro to Hair, ale to nesnižuje skutečnost, že je připravil.

Tento model má asi nejpodrobnější strukturu v rámci modelu a na tuto strukturu mi přijde možná trochu příliš tvarově jednoduchý. Trochu mi vadí, že pokud by chtěl Honza naznačit svaly jdoucí od nosu k čelisti, tak mu zde chybí vhodně připravené smyčky polygonů. Jednoduše řečeno ty smyčky polygonů směřují jinam, než by v ideálním případě měly. Ne úplně korektní se mi zdá nos a také oči. Vím, že se jedná o asiata, ale přesto mám pocit, že některé části očí vzájemně nekorespondují. Možná v tomto případě také hraje roli vzhled předlohy a jelikož vím, že se Honza zajímá o asijskou pop kulturu, tak těžko soudit.

03

Naopak velmi se mi líbí oblast ohryzku a úponů na krku, stejně tak jako oblast klíčních kostí. Poněkud neasijsky na mne působí uši, které jinak mají docela dobrou strukturu polygonové sítě.

01

02

Model má výraz a to se jednoznačně cení. Má určitě chybky v typologii a na jednoduchý vzhled trochu zbytečně vysokou segmentaci, která si jednoznačně říká o doladění a využití, když už v modelu je.

Warag

Trocha šílenství nikoho nezabila. Warag nám poslal model mírně zmateného Frankensteina, což nemyslím nikterak hanlivě. Jako jediný využil možnosti deformační mapy a případné SPD deformace, takže jeho model má potenciál zdaleka nejvyšších detailů. A mimo to si pohrál i s povrchem, což se cení. Hodnotit však musíme, jak jsme ostatně slíbili, jen model a případně SPD, protože ta model dotváří.

01

Co se mi na tomto modelu líbí je stylizace očí (šílených), očních víček a horní partie tváře obecně. V této části autor model zahustil tam kde potřeboval a ostatní partie nechal jednodušší, což oceňuji. Bohužel mu to nevydrželo zcela a je dost problematické napojení svalů u nosu, respektive není příliš dobré. Je to velká škoda, protože nos samotný mi přijde dobrý a hodí se již popsaným částem obličeje. To samé platí i o partii úst. Ta začíná křivkou svalů, což je dobře, jenže počátek této smyčky není ideální a tak se tato nedokonalost přenáší z nosu i sem, do sousedící partie. Samotné rty mi přijdou možná zbytečně složité (vzhledem k tomu, že byla stejně použitá SPD mapa) a v některých partiích mi přijde struktura poněkud divoká. Rty a brada však korespondují s výrazem a to hodnotím jednoznačně pozitivně.

Poněkud diskutabilní jsou ale další části modelu. Hlava má jakousi jurmulku, tedy kulovou distribuci v temeni hlavy, do které se sbíhají všechny smyčky zadní části. A že těch smyček je. Ucho je docela pěkné, ale množství smyček k němu jdoucích z úst mi přijde zbytečné, stejně tak množství smyček z něj odcházejících. U ucha lze často trojúhelníky skrýt, jelikož je ucho v jinak relativně plošné oblasti.

V zadní části krku je stylizovaná visící stará kůže, a to mi nevadí, to já vcelku rád. Co je ale poněkud navíc je hustota horizontální segmentace krku, což se projevuje samozřejmě jak vepředu, tak vzadu. Poněkud slabší je obecně celá partie krku a to jak ve tvaru, tak v distribuci polygonů.

02

Tenhle model je šílený. Nemohu se ale ubránit dojmu, že to vůbec nevadí (ve smyslu jeho výrazu). Osobně se mi velmi líbí šílenství podobného druhu a jen mne mrzí, že opravdu dobrý začátek poškodily některé zbytečné konstrukční chyby.

Takže to je vše, děkuji tak dalším dvěma zúčastněným, Pavlu Švýcarovi a také Janu Drozenovi (těch Janů se tedy vzhledem k množství příspěvků sešlo docela dost). Pravdou je, že tito účastníci měli svá dílka o nějaký ten chloupek horší, ale cenné je, že se zúčastnili… Díky.

Pavel Zoch, Ph.D. Úplnej a naprostej .....

E-mail: pzdm(zavinac)digitalmedia.cz | Web: www.3dsoftware.cz | ICQ: 248707187 |

Motto: "Co ve věčnosti leží, mrtvé není, v záhadě věků i smrt se ve smrt změní." (H.P.L.)

Komentáře k článku  
Malá účast Zbyišek | 1.11.2007 19:51
Toho jsem se bál... pavlos | 1.11.2007 21:16
náročnost pzdm | 2.11.2007 10:38
těžko říci pzdm | 2.11.2007 10:39
díky Vožer | 2.11.2007 18:50

Přihlášení uživatele