Články na téma Modelování

  • <<
  • ...
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • >>
  • Zobrazeno 139 článků. Stránka 14 z 14.

Modelování prvků architektury, rozeta, díl první

5.5.2005 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 1

Je známou věcí, že pokud to jde, měly by být modely spojité a pokud možno co se počtu objektů týče, co nejjednodušší. Podle tohoto zadání si vyzkoušíme modelování rozetky zasazené na severní stěně nad portálem románského kostelíka ve středočeském Vinci.

Modelování ruky

22.3.2005 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 1

Kdysi, to je opravdu hodně dávno, jsem vytvořil pro jeden server návod na modelování ruky. Časy se mění a i když si myslím, že jsem nebyl tak úplně vedle, tak se domnívám, že by to chtělo návod nový, který mimo to také samozřejmě bude pro novou verzi CINEMY. Vytvoříme si tedy pomocí klasického polygonového modelování model humanoidní ruky, která bude vypadat, že je v latexové rukavici. Záměrně neříkám lidské ruky, protože tato ruka nevznikla jako součást lidské postavy, ale jako součást postavy humanoidního robota. Je tedy trochu štíhlejší než ruka lidská, ale jinak myslím docela podobná…

Jak udělat z Excelu plugin CINEMY 4D?

7.12.2004 · Autor: Milan Soukup · Počet komentářů: 12

Když jsem hledal na internetu podklady pro model sluneční soustavy, narazil jsem na stránku s geodetickými daty nekulatých vesmírných těles. Bohužel ta data byla na první pohled jen velká hromada čísel. Pro případ, že by se vám někdy stalo něco podobného, je tu tutoriál, jak pomocí Excelu a jedné importní funkce CINEMY 4D z takové hromady vykřesat smysluplnou polygonovou síť.

Kachny, kachny, kachny…. Citroen…. kachna, třetí díl

13.7.2004 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 1

V posledním díle modelování karosérie automobilu Citroen 2CV se vrhneme na tvorbu předních blatníků a kapoty motoru.

Kachny, kachny, kachny…. Citroen…. kachna, druhý díl

8.7.2004 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

V předchozí části jsme si dokončili přípravu karosérie a zejména té části, ve které jsou kapsy na kola. Svou další pozornost přesměrujeme na vytvoření zadního postranního okénka, jehož vytvoření nám zasáhne i do struktury vrchní části kapsy na kolo.

Kachny, kachny, kachny…. Citroen…. kachna, první díl

6.7.2004 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

Padl jsem a jsem přemluven, k radosti jedněch a smutku druhých? Snad ne, snad pro potěšení všech. Budeme se nyní spolu setkávat v několika dílném seriálu, ve kterém si spolu vytvoříme legendární kachnu, tedy Citroen 2CV a to konkrétně verzi z roku 1952. I když to není zas až tak pravda, protože zadní okénko je již z verzí novějších a do vzorového modelu se mi nějak zamotalo omylem. No ale nevadí, řekněme, že se tam dostalo při opravě, což vzhledem ke stáří předlohy není zas až tak iracionální představa.

Modelování sokolího boha Hora podle podkladu

8.6.2004 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 8

Jak na složité věci? Jak chytit ten správný tvar? Co takhle použít nějaký ten podklad. Na našem serveru jich máme docela dost a tak si předvedeme, jak na to. A testovacím králíkem nám bude sokolí bůh Hor.

Modelování (nejen) pomocí křivek, egyptský sloup skládaný z papyrusových stvolů, část druhá

27.5.2004 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

V minulém díle tohoto článku jsme se rozešli v okamžiku, kdy jsme měli připravený poměrně vizuálně složitý základní tvar sloupu. Dnes si celý papyrusový stvolový sloup dokončíme. Přidáme malé stvoly k hlavici a také "provazce", které všechny stvoly stahují a něco si také řekneme o booleanovských operacích.

Modelování (nejen) pomocí křivek, egyptský sloup skládaný z papyrusových stvolů, část první

20.5.2004 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 4

V jedné diskuzi jsme si mohli před časem přečíst příslib, který dal Stanislav Szkandera, že se na našem serveru objeví také nějaký ten návod pro začátečníky. Proto si dnes tento příslib splníme, i když to snad bude poučné i pro mírně pokročilé uživatele. Pracovat při tom budeme ve verzi R6.

Přihlášení uživatele