Články na téma Modelování

  • <<
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • ...
  • >>
  • Zobrazeno 139 článků. Stránka 3 z 14.

Obalový design v CINEMĚ 4D – pytlíček na bonbony od A do animace (01)

13.12.2012 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 17

Jedna z mých přednášek v rámci letošního roadshow měla jednoduché zadání. Ukázat potenciálním a nebo začínajícím uživatelům, zač je toho loket. Ne, vlastně jinak, ukázat, že poměrně rychle mohou ze 3D „vymáčknout“ slušný výsledek který je víceméně připravený pro prezentaci. A co více, klidně i animovaný. To bola taká malá bodka na záver. Když už jsme byli i v té Bratislavě...

CINEMA 4D – simulace tepelné výměny

1.11.2012 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

Částice mohou být velmi mocným pomocníkem. Na druhou stranu je pravdou, že v CINEMĚ 4D chybí nativní systém pro fluidní simulace i když máme celou škálu pluginů, které tuto problematiku řeší. Můžeme si ale, při vhodném kombinování, pomoci i jinak a efekt simulovat. Určitě ne tak dokonale, pro mnoho užití ale dostatečně.

CINEMA 4D R14, přichytávání a vodítka

20.9.2012 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 2

Modeling se nezměnil, to už víme. Jenže se změnily jiné technologie a to i takové, které se modelování dotýkají velmi těsně. Přichytávání a hlavně nový systém vodítek jsou jednou takovou oblastí. Oblastí nadmíru silnou. Téma dnešního semináře.

CINEMA 4D R14, nové funkce (05) – pracovní roviny

14.9.2012 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

CINEMA 4D R14, po svém ohlášení, dost překvapila. Na jedné straně výborně aktualizovaná kamera a vlastnosti které na ní můžeme aplikovat, na druhé sculpting. Jenže, změny v modelingu vlastně žádné. Skutečně? Na jednu stranu ano, na stranu druhou už to není tak jisté. Nástroje se sice nezměnili, ale někteří pomocníci rozhodně ano. A ty za zmínku opravdu stojí!

CINEMA 4D R14, nové funkce (03) – Kompozice a Morf kamery

31.8.2012 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 2

Nadpis tohoto dílu zkoumání CINEMY 4D R 14 byl částečně pojmenován Kompozice (a morf), ale otázkou je, jaká kompozice... Nevím jak vy, ale já se jako „umělec“ necítím. Prostě nějakou shodou náhod něco dělám a živý mne to, což je fajn, na stranu druhou, občas by se mi pomoc hodila. Například s tím, jak umístit kameru, objekty a další elementy scény, aby dohromady fungovaly a divák se při pohledu na scénu nenudil. Druhým tématem pak je možnost rychlého animování kamery.

CINEMA 4D R14, nové funkce (01) – rozhraní a workflow

16.8.2012 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 3

Po vydání CINEMY 4D R14 bylo jisté mnoho uživatelů dost překvapeno. Změny v jistých oblastech zásadní, ale to co se toužebně očekávalo, to bylo vyslyšené jen z části. Přesto je R14 aspirantem na jednu z nejlepších verzí které kdy Maxon připravil. Dnešní videa jsou první z celé řady demonstrací popisujících novinky této verze. A to novinky patřící do oblasti uživatelského workflow a rozhraní.

MagicSymmetry, vynikající nástroj pro pokročilou symetrii

20.7.2012 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

Před časem jsem v jednom tištěném magazínu představil různé pluginy a jejich tvůrce. Mezi jinými také Řeka Lazara Pachose. V současné době asi nejativnějšího vývojáře pluginů, kterého CINEMA 4D má. Zpočátku se mnozí smáli. Jeho angličtina je prazvláštní, jenže na rozdíl od ostatních má co říci. Jeho pluginy jsou výborné, tak výborné, že je přidruženým členem beta teamu Maxonu.

CINEMA 4D tipy a triky – zachovaný výběr a vertextové mapy

12.7.2012 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 2

Je mnoho cest jak aplikovat materiál na povrch tělesa. Některé komplexní a poměrně složité, jiné snadné, rychlé, přehledné a přesto komplexní. Takovými jsou i zachovnaé výběry a vertexové mapy. Velmi efektivní technika, jak poměrně komplexně definovat materiály na povrchu vašeho objektu.

Modelování bez modelování, aneb jak na chesterfield (2)

14.6.2012 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

Z minulého dílu obsahujícího dvě videa jsme si odnesli skoro hotový tvar budoucího potahu čalounění. Zatím mu chybí jeho rohové segmenty, jinak ale jen čeká, až kůži umístíme na samotné čalounění sedačky. Dnes si vše dokončíme. Připravíme všechny detialy povrchu a tam, kde se v koutě naze skrývá nahý korpus sedačky, bude ve chvíli prošívaná krasavice...

Modelování bez modelování, aneb jak na chesterfield (1)

31.5.2012 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

Mnoho věcí lze udělat mnoho postupy. Já preferuji ty, kde se nejméně nadřu. Výsledek nemusí být vždy úplně dokonalý, stačí, pokud je dokonalosti blízký. Zbytek může doladit například nějaká skulptovací aplikace. Na příkladu poměrně složitého čalounění a´la chesterfield si ukážeme, že i zdánlivě složité věci můžeme generovat překvapivě snadno a také rychle. Tedy za předpokladu, že necháme ruční práce odpočívat...

Přihlášení uživatele