Články na téma Modelování

  • <<
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • ...
  • >>
  • Zobrazeno 139 článků. Stránka 4 z 14.

CINEMA 4D R13, tipy a triky – jak promítnout objekt na povrch

24.5.2012 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

Před mnoha lety přišel jeden geniální uživatel se skvělým trikem, jakže vyrobit z tabulkového editoru modelovací plugin. Já jsem dnes tuto myšlenku maličko oprášil a předvedeme si, jak připravit jednoduchý nástroj, kterým můžeme promítnout objekt na povrch jiného objektu za využití nástroje křivek – Projekce. Tentokráte bez tabulkového editoru, ale přesto, kdesi v pozadí vidím génia Míly Soukupa, jak to lektoruje...

CINEMA 4D tipy a triky, jak na sklo (1)

29.3.2012 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 6

Vím, že jsme velmi podobné téma řešili již jednou. Ale také je pravdou, že se stejné téma zase a znova objevuje jak olej na vodě a je tedy nasnadě, že bychom jej měli pokrýt také videem. V tomto semináři se tedy soustředíme na několik zásadních prvků konstrukce scény se sklem a zjistíme, že pro pěkně vypadající sklo není ani tak potřeba osvětlení, jako odrazů. Ty jsou totiž v takovém případě opravdu zásadní...

Rychlý start v extra rychlém přehledu

9.3.2012 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

Kolegové z Digital Media měli, na závěr našeho seriálu, ještě jeden extra požadavek. Pro potenciální klienty CINEMY 4D předvést, jak od modelu až k vizualizaci a to za využití křivek. A to na tématu známé prodlužky. Jak by to tedy vypadalo, pokud by vše vzniklo za 5 minut?

Já ti mám okno – Window generátor Daniela Shilda (1)

23.1.2012 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

Práce ve standardních polygonových modelerech bývá, zejména pro uživatele zvyklé na rúzná specializovaná řešení, poněkud náročná. Jsou zvyklí, například architekti, zadávat tloušťku stěn, vkládat okna z knihoven, kdy se automaticky tvoří otvory a tak dále. A pak tohle vše mají ztratit. Pravda, získávají neuvěřitelnou tvůrčí svobodu, ale... Jsou však nástroje, i pro CINEMU 4D, které přínášejí právě například architektům jejich tak oblíbenou intuivitu a flexibilitu. Nástroj Windows generátor je jedním z nich. A je skoro úžasný...

CINEMA 4D R13 rychlý start, třetí část

6.1.2012 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

Vytvořit nějakou jednoduchou scénu pomocí základních objektů již umíme a asi to nebylo, z pohledu pracnosti, až tak složité. Co bylo opravdu podstatné je, že jsme se v programu alespoň elementárně zorientovali a získali přehled, kde co hledat. Jenže, upřímně řečeno, skutečný svět 3D modelace zůstal kdesi skryt. Jednu jeho část, a to modelování pomocí křivek, odkryjeme v tomto komplexním semináři.

CINEMA 4D R13 rychlý start, první část

15.12.2011 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 1

CINEMA 4D R13 si změnila kabátek. A to výrazně. Jiné členění menu, jiné ikony, nové funkce, fyzikální engine a mnoho dalšího. Už první pohled napoví, že program je jiný, než starší verze. To může být, potenciálně, matoucí pro nové uživatele či studenty, kteří by chtěli a nebo musí v rámci CAP programu se CINEMOU 4D začít. Právě těmto uživatelům jsme připravili nový seriál úvodních návodů na aktuální verzi programu.

CINEMA 4D R13 nové funkce a vlastnosti programu (1)

8.9.2011 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 5

Je již asi dostatečně opakovanou skutečností, že MAXON, společnost vyvýjející 3D modelovací, animační a renderovací řešení CINEMA 4D ohlásil již před měsícem novou verzi svého programu. Ta byla právě uvolněná do prodeje a tak můžeme začít zkoumat, cože je v aplikaci nového. Začneme samozřejmě uživatelským rozhraním a základními modelovacími funkcemi.

CINEMA 4D tipy a triky - nůž. nikoliv sousedův

16.6.2011 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 2

Zakřivená Martinova šavle, to by mohl být druhý titul dnešního pozastavení. Potřeboval jsem z časových důvodů vypomoci s jednou zakázkou a kolega který mi měl tuto zakázku zpracovat ji nepojal úplně dobře. Jednoduše řečeno, pojal ji nepřesně. Při analýze proč se tomu tak stalo vyplynulo na povrch, že to bylo nožem. Prostě tento nástroj používá v podobě, který si s přesnou prací nerozumí. A tak máme zajímavé téma. Nůž jako pomocník mnoha tváří.

CINEMA 4D tipy a triky – pokročilé kombinace deformátorů

28.4.2011 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

Před jistým časem se na jednom zahraničním serveru objevil dotaz jak připravit chování vlajky. Nikoliv nějaké vyloženě reálné, ale dost přirozené na to, aby vypadala dobře v animaci. Vynikající téma, protože na tomto tématu, jakkoliv je jednoduché, si můžeme ukázat velké spektrum algoritmů, které můžeme při využití deformátorů potřebovat.

CINEMA 4D tipy a triky – tvorba reálných textur plošných prvků

14.4.2011 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 1

Internet je svět neomezených možností. To tvrdí mainstream, což už samo o sobě předznamenává, že to není tak úplně pravda. Ne všechno lze stáhnout, najít, vyguglovat, někdy je zapotřebí i vlastních schopností. Třeba při tvorbě textur. Například reálných ploch kačírku, tašek, obkladů prostě víceméně plochých ploch, které můžeme nahradit specifickou texturou.

Přihlášení uživatele