Články na téma Texturování a materiály

  • <<
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • ...
  • >>
  • Zobrazeno 134 článků. Stránka 4 z 14.

Jednoduché lano za pár minut a za pomoci shaderu

3.9.2009 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 4

V maličkém návodu si ukážeme, že nejen modelováním můžeme vytvořit pěkný model lana. Vhodně nastavenou interpolací křivek a pár shadery dosáhneme vcelku přijatelného výsledku za minimální námahy. Mimo CINEMY 4D budeme přitom potřebovat maximálně efekt subpolygonální deformace.

Undertow 1.3, můžete bez něj být, ale skutečně chcete?

27.8.2009 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 2

Dlouhá léta jsem míjel plugin Undertow pro BodyPaint 3D, respektive CINEMU 4D až jsem jej nakonec přeci jen vyzkoušel. A po počátečním oťukávání musím přiznat, že jsem byl velmi mile překvapen. Není vyloženě nezbytný, ale spektrum jeho nástrojů v mnoha případech zásadně zpříjemňuje práci.

Sketch and Toon, vykreslení animace

14.5.2009 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 1

To že lze modul Sketch and Toon použít k postupnému vykreslení nějaké scény ví asi každý, ale bohužel málo kdo tyto funkce využívá a to se mi zdá, vzhledem k tomu jak je uvedená technologie efektní a zároveň snadná na přípravu, škoda. Doufejme tedy, že se dnešním článkem tato situace změní.

Tak trochu odzadu

30.4.2009 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

Dalo by se to možná s trochou nadsázky pojmenovat jako poučení z krizového vývoje, ale to je možná přeci jen přílišně dramatická paralela. Dnešní článek bych totiž rád věnoval úvaze, zcela obecné, o tom, zda není někdy od věci modelovat tak trochu odzadu.

Reference shader 2.0, i pro VRayforC4D

23.4.2009 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

Před drahnou dobou jsme si tu popisovali maličký plugin Reference Shader od Andrease Kettnera, který do jisté míry nahrazuje absenci uzlového editoru materiálů CINEMY 4D. Andreas prý zareagoval na existenci propojení na CINEMY 4D s VRay a připravil aktualizovanou verzi tohoto svého nástroje.

Enhance:C4D, potřeba snad každého, podrobný popis obsahu, část šestá, poslední

9.4.2009 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

Z běžné recenze se nakonec vyklubal poměrně masivní seriál, jehož cílem bylo nahradit poměrně útlou Lite verzi tohoto skvělého pluginu, která ani při nejlepší snaze nemůže demonstrovat to, co celý set shaderů Enh:C4D nabízí. Dnešním dílem tento seriál ukončíme a to částí, která se bude věnovat dvěma sférám, kosmu a vodní říši, sadám Enh:C4D - Space a Enh:C4D – water.

Enhance:C4D, potřeba snad každého, podrobný popis obsahu, část pátá

2.4.2009 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

Nejen šumy živ jest člověk. Tedy zejména v případě simulace nějakého povrchu pomocí shaderů. Další velmi obsáhlou a také poměrně běžnou aplikací jsou různé navazující geometrické vzorky, například dlaždice, podlahové vlysy a další pravidelně se opakující obrazce. I těchto shaderů nabízí sada Enhance:C4D neuvěřitelné spektrum a tak je ani my nemůžeme minout.

Enhance:C4D, potřeba snad každého, podrobný popis obsahu, část čtvrtá

26.3.2009 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

Jsou-li některé typy shaderů skutečnými evergreeny 3D tvorby, jsou to bezesporu šumy. A tak je máme k dispozici také v případě pluginu Enh:C4D. Pravdou ale je, že je nenajdeme jen v katalogu Noise, jak bychom mohli předpokládat. V zásadě obdobné modely jsou umístěné i v katalozích Organic simulujícímu přírodní povrchy, Skin, simulujícího kůži a nakonec také v katalogu Space (který si ale necháme napříště), který obsahuje různé typy šumů vhodných pro různá vesmírná tělesa, přičemž ale obsahuje i jiné speciální vzorky, které s šumy nemají již mnoho společného.

Enhance:C4D, potřeba snad každého, podrobný popis obsahu, část třetí

19.3.2009 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 8

Jednou ze zásadních kategorií, které nabízí sada shaderů Enhance:C4D, jsou přechody. Přechody jednoduché i vícenásobné, ale vždy efektní a efektivní. V mnohém překonávají vlastní přechody CINEMY 4D a v mnohém je doplňují. Ostatně, dnešní díl je toho důkazem.

Enhance:C4D, potřeba snad každého, podrobný popis obsahu, část druhá

12.3.2009 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

Předchozí díl jsme věnovali jen a pouze jedné skupině shaderů této sady, a to shaderům skupiny Display. Seznámili jsme se při tom s celou škálou parametrů, které jsou shodné u mnoha dalších shaderů a tak máme dnes vše připraveno proto, abychom v podrobném, ale přesto o něco rychlejším průzkumu pokračovali.

Přihlášení uživatele